Intervallträning

4 viktiga saker vid intervallträning

Det är både lätt och svårt att träna intervallträning. Lätt är det för att du själv enkelt kan sätta på dig löparskorna och ge dig ut för att springa intervaller. Det svåra är man ska maximera sin prestation och toppa sin form. Då gäller det att vara noga med detaljerna. Vid intervallträning handlar det om att pricka in följande fyra faktorer och element:

  • Längden eller tiden på sträckan som du springer
  • Intervallvilan -vilan mellan momenten då du springer
  • Hastigheten och ansträngningen
  • Antalet upprepningar eller repetitioner

Vilka är då de rätta elementen?

Det går inte att säga exakt vad som är bäst för dig. Alla är vi i olika fysisk form och har olika genetiska förutsättningar. Det gäller att lyssna och lära sig av kroppen och hela tiden pusha sig lite grann i rätt riktning. Allt måste falla i harmoni för att du ska få ut det bästa ur träningen.

För en oerfaren löpare rekommenderar vi att springa kortare sträckor på 150-200 meter. Börja försiktigt och öka sedan farten och intensiteten allteftersom. Genom att göra så minskar du även chansen för skador och överansträngningar.

کاهش پينگ خريد وی پی ان دانلود سريال جديد دانلود فيلم دانلود رايگان دانلود انيميشن اخبار سينما و موسيقی دانلود آهنگ جديد دانلود بازی رمان و شعر اس ام اس های جديد اخبار | تفريحی و سرگرمی پيچک اخبار ايران و جهان مجله پزشکی تفريحی و سرگرمي اخبار خريد جم کلش رويال خريد فيلترشکن اخبار ايران و جهان دکوراسيون داخلي خريد هاست پربازديد دانلود فيلم جديد دانلود فيلم جديد اخبار ورزشی فروش کارت شارژ ايرانسل به صورت آنلاين