Författare Ämne: Okej eller inte okej?  (läst 971 gånger)

FacetoFace

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Okej eller inte okej?
« skrivet: augusti 07, 2013, 07:36:02 PM »
Hejsan! Gjorde mitt första löppass idag på år och dagar (stolt!!) Efter att ha kollat eran underbara hemsida  nybörjare som jag ändå är kan man säga, måste jag säga att det känns otroligt mycket mer spännande och peppande att genomföra detta!

Jag skulle också vilja fråga hur ni ser på detta. Är det okej att starta upp lite som jag gjorde.

Jag klockade mig själv och försökte springa 30 sekunder vila en minut. Gjorde detta totalt 8ggr sen valde jag att springa en sträcka mellan 3 stolpar på 100m sen jogga samma sträcka tillbaka med lite armhävningar som (vila) för att sen springa samma sträcka tillbaka gjorde detta 6 ggr. För att sen avsluta med 6 ggr 60m max fart jogg 60m !

Frågan lyder mer precis, är det rörigt att hålla på såhär där egentligen bara min fantasi styr vad mitt nästa moment är och de kan ju självklart svikta på exakta tiden och meter i vad jag just beskrev vid varje enskild intervall då jag har endast har armbandsur och inte mätat med band utan bara stegat.

Som en notis kan jag också säga att min form är ju väldigt klen på många sätt i dagsläget och därför styr min fantasi och ork mer än någon direkt mall. Vad tycker ni här på intervallträning.se
Är detta helt galet/oseriöst som en start eller borde jag bygga mig nåt mer seriöst att jobba kring?
« Senast ändrad: augusti 07, 2013, 07:59:41 PM av FacetoFace »

Daniel

• Administrator
  • Newbie
    • Visa profil
SV: Okej eller inte okej?
« Svar #1 skrivet: augusti 08, 2013, 05:34:23 PM »
Jag tycker att det låter underbart. Det är bara att köra på!